Önceleri çok eskiye giden Bisiklet ilk olarak 12. yüzyılda Çin’de görülmüş olup fazlası ile ilkel bir şekildedir. Fransız olan Sirvac 1791’de iki yönden ayakların itmesiyle hareket edebilen bir model yaratmış olup adına da “Celerifere” denmiştir. 1818 yılındaysa tahtadan yataılmış ve ilk kez gidon eklenerek geliştirilmiştir. Hemen iki yıl sonra metal de eklenerek daha da sağlam duruma getirilmiştir. Bisiklet teknoloji ile birlikte gelişmeye şimdilerde bile devam etmektedir ancak zamanımızda artık beklentileri fazlasıyla cevaplayabilmenin yanısıra fazlası ile yüksek hızlara ulaşabilmekte ve her türlü konfor düşünülerek meydana getirilmektedir. Kullanılan tüm malzemelerin sağlamlığı hat safhada olup bir bisikletin ömrü oldukça uzun olmaktadır. Bisiklet tercihi fazlasıyla önemlidir.
İnsandan insana bacak uzunluğu ve kol uzunluğu farklılık göstermektedir. En önemli nokta bacak uzunluğudur. Bacaklarınız boyunuzun oranına göre daha kısaysa küçük kadro seçmenizi öneririz. Veya bacaklarınız boyunuzun uzunluğuna göre daha uzunsa büyük kadro seçmenizi öneririz. Seçiminizin doğru olup olmadığını anlamanın bir de püf noktası vardır. Seleye oturmadan bisikletin üzerine binersiniz ve kadronun üst borusu ile bacak aranıza temas noktasının mesafesine göre tercih yaparsınız. Eğer kadro üst borusu bacak aranıza çok yakın ise kadro size büyük gelmiştir. Bu mesafe eğer fazla ise kadro size küçüktür. Mesafe ortalama 3 dört parmak mesafesinde olmalıdır. Bisiklet seçerken iki ana kriterimiz konfor ve performans olmalıdır. Bu iki kriterin arasındaki denge, bisikletin kullanım amacına göre farklılaşır. Bisiklet satın almadan önce kendinize sorun, bisikletimle ne yapmak istiyorum yani bisikleti niçin almak istiyorum ve bu aleti nerde, ne amaçla kullanacağım. Mesela bir pist yarışçısı, bisiklet üstünde ne derece rahat oturacağıyla pek alakadar olmamaktadır. Zaten yarış boyunca, taş çatlasa, kabası seleye beş 10 saniye değer. Tersine, bisikletli uzun yol yapanlar, günün 5 on saatini sele üzerinde oturup geçirirler. Doğal olarak onların ilgilendiği, ne kadar hızlı yol alacaklarından çok, konforlu sürüş yaparken yolculuğun zevkini çıkarabilmektir.
Burada dikkat edilmesi gerekli olan nokta şudur: Genel olarak kısa boylu bisikletçiler, otuzdört ve yakın sayıları iç bacak uzunluğundan çıkarırken, uzun boylu sürücüler hesaplamayı yaparken iki sayısına yakın sayılar ile çalışmaları gerekir. Ve unutulmamalıdır ki bu iki rakamın çıkarıldığında kalan rakam seçeceğiniz kadro boyundan çok uzak olmamalıdır. Birebir kadro boyu vermek aslında çok da doğru olmaz ve zaten birazdan bahsedileceği üzere kadro boyutu tek başına en önemli değişken olmamakla birlikte yanlış bir zeminde ince ayar yapmamanız için olmazsa olmaz şart olmasının haricinde çok önemli bazı değişkenler de doğru bisiklet seçiminde bizleri meşgul edecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder